پیام جاوید
تنفس صبح

 

 
ألحمدُ للهِ الواصِلِ الحَمدَبالنِّعَمِ، وَ النِّعَمَ بالشُّکرِ*:
خداوند شایسته حمد است زیرا حمد را به نعمت و نعمت را به شکر پیوند داده است.
خدا چگونه حمد را به نعمتش پیوند داده ؟
v   حمد سبب تکوینی نعمت است، به عبارت دیگر، حمد خدا سبب برخورداری بندگان از نعمت های پروردگار است و انسان را لایق نعمت می سازد.
v   خداوند خود فرموده:﴿وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابي‏ لَشَديد؛ و پروردگارتان اعلام كرد اگر مرا سپاس گوييد، بر نعمت شما مى‏افزايم و اگر كفران كنيد، بدانيد كه عذاب من سخت است**
خدا چگونه نعمتش را به شکر پیوند داده ؟
v   نعمت سبب تشریعی شکرگزاری است، به عبارت دیگر، نعمت سبب شکرگزاری است، چون بندگان در برابر هر نعمتی موظّف به شکرند.
v   توفیق ادای شکر خود نعمت دیگری است و شکر آن نیز واجب است، لذا انسان هیچ گاه نمی تواند از عهده شکر خداوند به در آید.
v   شکر می تواند از جانب خدا نسبت به بندگان باشد، چرا که خود فرموده:﴿فَإِنَّ اللَّهَ شاكِرٌ عَليم***و این احسانی بسیار والا از جانب پروردگار است، زیرا معمول آن است که احسان کننده مورد شکر احسان گیرنده واقع شود.
 
*خطبه 114 نهج البلاغه
**ابراهیم/7
***بقره/158
 
 


نظرات شما عزیزان:

نگار
ساعت17:36---22 مهر 1391
راستی یادم رفت بگم که من زیر دیپلم نیستم ها ولی چون لیسناس شیمی دارم راستش از اصطلاحات قرآنی سر در نمیارم. اما دوس دارم سر در بیارم ولی خب کمی سختمه برم دنبالش. فقط وقتی قرائتی سخنرانی می کنه می بینم و می فهممش.
پاسخ:سلامی از تنفس صبح به نگار من از نظرات شما به هیچ وجه ناراحت نشدم بلکه خوشحال هم شدم ، به هر حال نقد و پیشنهاد همیشه راهگشاست و مایه پیشرفت ، واز نظرات شما و همه مخاطبان وبم همیشه استقبال می کنم سعی می کنم مطالب وبم رو برای سطوح مختلف طراحی کنم و البته علم خاصی هم ندارم که حرفهای سخت بزنم ، اگر شما احیانا مطلبی رو کامل درک نمیکنید احتمالا به خاطر درگیر نشدن با اینگونه متون و البته بیان من در برخی مطالبه چَشم ان شاء الله خدا توفیقی بده که اندکی مثل آقای قرائتی سواد روان گویی پیدا کنم.


نگار
ساعت17:17---22 مهر 1391
سلام. بابا تو رو خدا زیر دیپلم بگین ما که هیچیچیشو نفهمیدیم. یاد حرف معلمم ریاضیمون افتادم گفت میدونیین سخنرانی های آقای جوادی و آملی برا چی خوبه؟ گفتیم نه. گفتش: واسه ساعت یازده شب به بعد برا لالایی . می شنویم هیچیشو نمی فهمییم بعد چون آرومم حرف می زنه خوابمون می گیره. معلممون گفت باید مثل حاج آقا قرائتی صحبت کرد. حال یه خاطره از خود قرائتی افتادم . تو تلویزیون گفتش که یه بار به علامه جعفری گفتم می دونی فرق تو با من چیه؟ علامه هم گفته بود : نه بگو؟ قرائتی هم گفته بود: وقتی تو صحبت می کنی نه خودت می فهمی چی می گی نه اونایی که نشستن پا سخنرانیت ولی وقتی من سخنرانی می کنم هم خودم می فهمم چی می گم هم مردم. حالا امیدوارم که بی ادبی به شما نکرده باشم. فقط خواستم بگم واقعا متوج نشدم .
پاسخ: البته معلمتون تند رفته چون به هر حال تمام رسانه های جمعی موظفند برای تمام گروه های جامعه برنامه داشته باشند گروهی مخاطب آیت الله جوادی میشن و عده ای حاج آقا قرائتی، شما که میگید من حرفهاتون رو نمی فهمم یاد خودم تو دوره کارشناسی افتادم ، همین مشکل شما رو داشتم اما حرفهای آقای جوادی آملی رو گوش میدادم و مینوشتم جاهایی که نمی فهمیدم رو گاهی میرفتم از استادم میپرسیدم و چون تفسیر المیزان علامه طباطبایی برام سخت بود از تفسیر نمونه شروع کردم تا اینکه به تدریج با اصطلاحات آشنا شدم ، والبته هنوز هم خیلی چیزها هست که مغزم توش هنگ میکنه ، شما هم اگر علاقه داری بسم الله وارد گود بشو، منم سعی میکنم هم برای شما و هم گرو های دیگه مطلب بنویسم و یادت باشه حتما نباید اول کاری همه چیز رو بفهمی که ، ما که علامه به دنیا نیومدیم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 21 مهر 1391برچسب:, :: 2:18 :: نويسنده : سحرحیدری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنفس صبح و آدرس tanaffosesobh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: